zondag 15 augustus 2010

Sociale netwerken






Hyves gebruik ik, al is het niet zo fanatiek. Hyves is nederlands dus wil ik ook contact met mijn buitenlandse neven dan gebruik ik facebook.
Bij Facebook en MySpace ben ik beide aangemeld maar niet actief.
Op bibliotheek 2.0 heb ik een account maar ik post nooit, lees wel regelmatig.

Tijdens de verhuizing van de bibliotheek had ik een bieb hyves aangemaakt maar die werd maar door een beperkt aantal mensen gebruikt en is nu helemaal dood.
Al hoewel er net een nieuw lid bij is gekomen welkom Pepijn, waar 23 dingen allemaal niet goed voor is.

Of er behoefte is aan een bibliotheekhyves daar heb ik mijn vraagtekens bij.

2 opmerkingen:

  1. Hé, je merkt op dat de bibliotheekhyves al niet meer floreert. Dus dat heeft ook zo z'n golfbewegingen. Wat vind je van de groep 6-hyves, gerelateerd aan de groepsbezoeken? Heeft zoiets levenskans?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kwam de biebhyves te vroeg en zou er nu, na de 23dingencursus, meer gebruik van gemaakt worden?

    Als ik kijk hoeveel vrienden andere bibliotheken hebben valt me dat best mee, b.v. de bibliotheken Zwartewaterland en Voorschoten hebben beide meer dan 300 vrienden. En zo zijn er meer. Volgens mij zijn er veel kinderen en jongeren vriend.
    Een doelgroep waar C&E veel voor doet. Zie ook de opmerking van Evelien. Misschien toch een poging wagen???

    BeantwoordenVerwijderen